juliias-liv

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia - 7 augusti 2012 15:21

  Min mobil!   


Älskar min mobil !

Kan gifta mig med den ...

Elr kanske inget giftemål ?   

Aja, den är stor ... Större än både Iphone ( alla Iphone´s då ) och större än Samsung Galaxy II !!!

Den är smal, bred & lätt som en fjäder.

Har HD kamera alltså en av dem bästa mobilkamrorna. ( stavnig ,.. )

Kan ha alla möjliga spel, lika snabb som min data typ ...

Och den kostade bara 2.500 .. det var ifs rea men ändå.   

Också köpte jag den själv. Det är ju mycket roligare om man köper något själv ...

Då är det til 100 % sin egen.

Okejj, vill inte att det låter som jag skryter för det göra jag inte .... !

   Love, love, love!   

Kram   


Av Julia - 7 augusti 2012 11:21

Blev ingen springning idag ..
När jag försökte springa hostade jag REJÄLT och kunde knappt andas så fick gå en långrunda. ;)
Aja, gick 5 km, gjorde av med 300 kalerior osv ...
Hittade typ en "hemlig" stig ..
Okejj, men seriöst!

Ganska läskigt .. den tog aldrig slut!
Hehe, paranoid va det ja ...,

Men när jag gått så långt att jag knappt visste var jag var, vände jag om .., ;p

Nu sitter jag framför tv:en, äter massor med halstabletter & dricker honugnsvatten.

Bjuder på lite bilder .. ( "vattenspridaren" läckte )

Av Julia - 6 augusti 2012 22:33

Hej alla fina läsare!   


Var ute och gick i si sådär en halvtimme.

Inte så länge ..

Sen åt jag min kaka.   

Efter det år jag nyttigt: melon & nektarin.

Såg nyss klart TörnFåglarna.

Ush, vad jag grät ... en hel flod.   

Amen seriöst ..

jag är en sådan som inte gråter när jag har slagit mig, bara när det är något sorgligt elr att jag blir helt överlycklig.   

Ni kan inte ens tänka er hur sorgligt det var i slutet !?

Riktigt bra serie.   

Aja, ska göra några saker sen ska jag göra mig i ordning and read my book ..   

Sen sova.   

Har nämligen tänkt att jag ska ut & springa imorn men jag vill göra det tidigt på morgonen när alla sover så får gå och lägga mig lite tidigare.

Konstig jag är, elr hur ?   

Ha det bra!   


Puss   



Av Julia - 6 augusti 2012 16:35

Hejsan svejsan!  


Idag har jag haft en bra dag.

Det där lät ju bra !?   

Men ... vi elr jag köpte tuggummi, TOPMODEL-skolkalender.

Ni kanske tycker det är tramsigt att ha TOPMODEL men den är riktigt bra ... får plats riktigt mycket med att skriva, håller i 1 år, har massor med tips, roliga saker, anteckningar, kontakter, födelsedagar & kom ihåg lista + mer skoj.


Så det är ett litet tips att köpa det.   


Blev ingen skrivbordsstol.   

Det var bara obekväma dyra skrivbordsstolar!   


På Trendie åt jag kebabtallrik ... Mums.   

Träffade också ganska många som jag känner:

Min gympa + hemkunskaplärare, min vikariegympalärare, SO-lärare, min gamla bästis från dagis & några som slutat skolan.


Köpte också en salva som många tipsar om.

Till ansiktet då.


Men det viktigaste ... hälarna!


Läkaren sa att när jag gick så gick jag lite inåt och det hade skadat hälen och hälsenan så har fått en allvarlig inflamation i hälen som orsakar all smärta.

Och då menar jag inte lite ont i några sekunder .....

Utan rejält ont i flera dagar!

Det är hemskt.

Men jag har klarat mig.


Nu har jag tagit 3 stora koppar med extremt varmt vatten, mycket honung & citron.

Det gjorde susen ... typ.     


Aja, ska ut och gå ner några kilon ...

Hahah, nej men seriöst .. jag har ju inte tränat mycket så nu är det dax.


Puss   

 





Av Julia - 6 augusti 2012 08:49

Mot stan. ;)
Ska få inlägg i skorna så jag slipper ha ont hela tiden.
Apoteket och köpa en superbra kräm till ansiktet.
Få massage.
Köpa skrivbordsstol. ( får så ont av en vanlig)
Sjukhuset.
Handla mat.
Kanske inte världens roligaste...
kram <3

Liten outfit!

Av Julia - 5 augusti 2012 18:47


Av Julia - 5 augusti 2012 17:05

Hejhej, tänkte ge er några enkla tips hur man håller håret: fräsht, glansigt, fluffigt & långt!   


  •  Klipp håret inte för mycket - Eftersom håret bara växer ca 1 cm i månaden kan du inte gå till frisören varje månad & klippa av 4 cm. Då kommer det aldrig bli längre!

 

  • Shampo sliter på håret - När du dushar ta bara en liten klick shampo och mängder med balsam, för shampo sliter mycket på håret, om shampoflaskan tar slut före balsamflaskan har du förmodligen gjort fel.

  •  Slit inte på håret i onödan - Platta, locka, våffla och föna håret sliter extremt mycket på håret. Också åk inte till frisören och färga håret hela tiden.. det sliter ännu mer, detso ljusare, desto slitsammare. Också ... sätt gärna upp håret mycket, det skyddar topparna men använd bara mjuka toffsar .. metallen sliter på håret. När du ska gå och lägga dig kan du ha håret i en fläta så håret inte trasslar till sig.

Borsta inte håret när det är blött - Borsta aldrig håret när det är blött. Det är elastiskt och mycket skörare. Försök istället att reda ut det med en bredtandad kam, men var väldigt försiktig!


  • Ät rätt - För att ditt hår ska växa snabbare, bli vackert och må bra är det viktigt att du tänker på vad du äter. Försök att inte äta för mycket skräpmat eftersom det innehåller mycket fett och salt. b-vitaminer och e-vitaminer är särskilt bra för att få starkt och friskt hår.
  • Rengöring - Rengör dina borstar och kammar men jämna mellanrum. De blir snabbt fulla av fett, smuts, döda hudceller, rester av stylingprodukter och damm.
     
    Hoppas ni kan få lite finare hår med dem här tipsen!
    Själv måste jag jobba på det.
 
 











Av Julia - 5 augusti 2012 12:41

Heeeeej!   


Har varit typ helt desperat!

Igår kolla jag på AFV .. Americas funniest videos för er efterblivna som inte fattar någonting !

Nääää , skämta .. ni är inte efterblivna ..   

Sen såg jag TörnFåglarna , sjukt bra film!   

Såg på den tills , jaaaah ... 1:00 haha, sen direkt när jag vakna satt jag igång den ..


Nu kanske ni undrar varför jag skrev paranoid också ?

Jo, När jag typ tvättade mitt ansikte så stod jag och sköljade min lilla minihansduk och så hör jag hur det typ börjar bubbla i toaletten !

Fy f*n vad rädd jag blev ..

jag vågade inte ens gå nära för var typ rädd att en mördare elr något skulle hoppa upp från toan och mörda mig ..

Vet, jag låter som värsta barnungen.

Men så är det ju att vara paranoid!


också hände en till sak ..

jag bara satt & greja lite med datorn & så smäller dörren igen ... Hehe, jag ramlade nästan av stolen så rädd jag blev !!!


Aja, pappa sa att han hittat en JÄTTE stor groda där ute så ska ut och kolla   


PUSS   

 

                                       

 

Photos on me

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Frågor ?

10 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg sötnosar! ;*
 1 gång i veckan
 lite då, då
 nästan varje dag
 varje dag
 flera gånger om dagen

Kategorier

 

Senaste inläggen

Arkiv

 


Ovido - Quiz & Flashcards