juliias-liv

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia - 30 augusti 2012 19:36

 Nu är det snart dags.

Eller om några timmar.   

Sjukt taggad!   Men det vet ni ju redan ..

Är bara orolig med vem jag ska komma med. Vet ju att jag inte ahr någon chans att komma med Bella elr någon tjej alls. Men jag vill ju komma med någon jag kan samarbeta med.


Men kommer bli helt sjukt roligt. Detta ska jag ha med mig ..


 

  Kudde & sovsäck

 snacks & läsk    

  fika                   

  "matredskap"     

  pappaersrulle     

  borste               

  liten spegel        

  necessär            

              gummiband & klämmor    

  gummistövlar      

      underkläder            

                   strumpor + tjockstrumpor  

    myskläder            

                         jeans, tröja, short & kort tröja


Haha, ganska mycket ändå .. Mamma tvingar mig också att ha med mig en regnjacka. Den är som en klänging & det hade fått plats 3 mi i den + armarna är alldelles för korta .   

Sa att jag kunde at med dem men kommer inte ta på den !


Men nu måste jag sticka ... Hörs på lördag.

Kommer ta några foton med kamerna.   


seeya!   



Av Julia - 30 augusti 2012 15:51

Halloj bloggis, det var länge sedan.


Sjukt rolig skoldag.   

Frsta lektionen var hemkunskap, fick baka någon kaka som heter: MAKALÖSA!

Sjukt kul att baka med Anton, höhö.


( tänkte visa några bilder men det går inte, får väl se om jag får reda på det sen )


Det började spöregna, åska & blixtra .. Så vi fick springa till matsalen så fort vi kunde med en tung gympapåse på ryggen & en mobil i handen som inte fick blötas ner. Men jag klarade, elr jag och bästis klarade det.   


Sen sprang jag och bästisen Bella till gympasalen, men fy vad det blixtrade & åskade.

Jag & Bella bara stod under ett tak, darrade, förs, skrek & höll armkrok hårt.   

Höhö, nej men seriöst vi var livrädda!   


Killarna ville ju också va häftiga så dem sprang till fotbollsplanen vilket är väldigt farligt eftersom dem är högsta punkten där .. Det värsta var att blixten slog ner! Jag och Bella bara illskrek .. Vi trodde ju att Valle blev träffad och dog elr något.


iaf, har hela huset för mig själv så har kollat på tv & ätit mellis, bara degat.   


Men nu ska jag packa sen får jag väl ta en dush typ ..


Puss!   



Av Julia - 29 augusti 2012 20:42

Detta blir ett snabbis-inlägg.

Har haft rolig dag idag: Har åkt rutschkana, höhö ..   

Sett en film på lektionen & allt.,   As fett!   


Iaf, nu lyssnar jag på lugn musik vilket är väldigt korkad eftersom jag är väldigt trött.

Men får väl snart lägga mig, är riktigt trött & det kommer vara en rolig & lång dag imorn. Men längar .. speciellt första lektionen för då är det hemkunskap.   


Snart ska vi ju till Lerjevallen också, längar mig sjuk till det.   


Skulle säkert "säga" mer men kommer inte på det så: GODNATT!   


Av Julia - 28 augusti 2012 19:47

haha, alla är så jäkla taggade inför skolresan & allt.   

Iaf, jag & Bella. Fy, vad vi har planerat. Vi ska hjälpas åt att samla in pengar. Vi ska gå på stan kanske & lite i fjälkinge & tjäna pengar på pantburkar. HÖHÖ,!   

Baka något & sälja det, klassen ska fixa ett disko typ, ja sen har vi bestämt att iaf jag & Bella ska sova tillsamans. PUNKT SLUT! Ska sitta påvägen dit & hem är så jäkla taggade!


men vad ska vi göra?


JO, på vår klassresa ska vi antligen åka till Bodaborg elr Vildmarscenter.

På bodaborg är man i lag och ska in i olika rum och lösa uppgifter, vara slug, göra smidiga saker/fysiska ja osv. Sen på kvällen åker man till et vandrahem osv.


På Vildmarkscentret får man göra olika aktiviteter med sitt lag som bågskytte, klättring i berg 20 m upp ! Sen på kvällen är det lite fest & kareoke.


Jag har ingen aning vilken jag ska rösta på.

Bdaborg låter lite roligare på dagen men Vildmarkscenteret låter roligare på kvällen.


VAD SKA JAG RÖSTA PÅ ?   


Något förslag ?   


Skulle va sjysst att ge ett förslag för har verkligen ingen aning, och vi ska rösta imorn.


Men Go´natt sålänge.    


Av Julia - 28 augusti 2012 18:46

   Lägerskola: På fredag ska vi ha en "lägerskola". Då åker vi till Lerjevallen & tävlar lite roliga saker, kl 2 åket läranrna hem & några föräldrar kommer & tar över.

Då badar vi, paddlar kanot, går runt och snackar. På kvällen grillar vi marsmellows ( stavning ) och äter pizza, sen badar vi väl lite på kvällen osv.

Kl 00 typ går vi en nattrunda .. elr bara några. Förra året när vi var nära lägret så hade några killar gömt sig bakom träd sen smög dem bakom oss & hoppade på oss, Haha fy f*n, trodde att det var någon ördare elr något ..

Så den här gången är jag förberedd !   

Vi har 3 sovplatser: Ett vinskydd med eld utanför, så det är varmt där .. , Timmerstugan & militärtältet.

Vindskyddet: är varmast. Men läskigast.

Timmerstugan: Är varmast efter det men där vill typ ingen sova ... detta året ska 3 sova där.'

Militärtältet: Är det kallaste men det största, där brukar man sitta uppe hela natten & busa, käka godis & snacka massa hemlisar. Själv ska jag sova i militärtältet. Kommer bli fett nice!   

Men kommer nog typ få 100 hål och bli tjock den natten .. ( ta inte illa upp, inte illa menat )   


Men nu ska jag plugga lite.


Ciao   

Av Julia - 27 augusti 2012 20:22

Yeah, jag har skött mig!

Jag kommer följa mitt mål!

Är väl lite mindre arg, jag akn ha både jättesvårt att förlåte ellr hur lätt som helst fast det brukar luta mer åt att ha svårt med det.   


Kolla nyss på War Horse


Jaa, den var bra. Riktigt bra!

Handlade väldigt mycket om vänskap, både glad och sorgsen film så den kan jag tipsa om.   


Fick nyss reda på några saker angående skolan men det får jag berätta imorn .. KOM IHÅG: Att jag INTE kan göra något inlägg förens typ 16:00 - 17:00 , slutar skolan 15:00 ..


Men är ganska sliten nå ska gå och lägga mig.

Godnatt!   


Av Julia - 27 augusti 2012 15:19

Vet ni vad som menas med det ?



JAG MÅSTE VA EN ÄNGEL !


Vet ni varför ? Nej, självklart det är bara mina närmaste väänner som vet det så, jag kan bara säga att jag inte är i ett speciellt läge här hemma, jag har det ganska jobbigt och min familj och jag bråkar HELA tiden resten är lite privat. (egentligen det med, men jag känner ju inte dem flesta)   

Men iaf, jag har fått mitt straff som är onödigt med det fattar ju inte dem .. för dem är lite efterblivna och fattar inte att dem egentligen skämmer ut sig & tror att dem har så j*vla rätt när dem har totalt fel & det alltid har varit JAG som haft rätt.

Ni kanske fattar att vi bråkar mycket & dem går runt och säga att jag är ett ego, respektlös & en j*vla lögnare, men egentligen är det jag som har rätt.

JAG LJUGER ALDRIG !

Så när dem får reda på det, kommer dem komma krypande på knä & be om förlåtelse!   

Fatta att jag är arg.   


( jag snackar om mina föräldrar, det är dem jag bråkar med osv )


Så nu har dem tagit mitt abonnemang, så kan inte ringa, inte messa, inte gå in på internet: Alltså inte g¨å in på bloggen! Jag kan inte ta emot telefonsamtal, inte ta emot mess, Faktiskt kan jag bara ta kort & spela spel!

Roligt va ?   


Så nu ska jag vara värsta ängeln ( egentligen är jag det men dem fattar ju inte att jag också talar sanning & fattar saker som dem inte har hjärna till ) Men iaf, jag ska aldrig bli arg, le hela tiden & allt så jag får tillbaka abonnemanget innan fredag.

DET ÄR MITT MÅL!   


Så nu kommer det ju inte bli mobilinlägg alls.   


Hatar mitt liv just nu men i skolan var jag så glad bland alla kompisarna, tänk att allt kan ändras så fort.


Känner mig så orättvist behandlad ..   

Vad tycker ni ?



Ciao !   


Av Julia - 26 augusti 2012 16:24

Nu ska jag sätta igång Lol!

Sjukt taggad!   


Ok, jag har längat hur länga som helst efter att få se denna filmen & nu kan jag äntligen göra det.

OMG, OMG, OMG!   

Men iaf, nu kan jag inte hålla mig längre, bara måset sätta igång den.   


Puss   


 

                                       

 

Photos on me

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Frågor ?

10 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg sötnosar! ;*
 1 gång i veckan
 lite då, då
 nästan varje dag
 varje dag
 flera gånger om dagen

Kategorier

 

Senaste inläggen

Arkiv

 


Ovido - Quiz & Flashcards