juliias-liv

Alla inlägg under december 2012

Av Julia - 30 december 2012 22:46

... hålla mig uppe längre så ska försöka sova nu. Tog nyss 2 alvedoner & hoppas dem börjar hjälpA snart.

Hoppas ni mår bättre än mig & nt ligger nerbäddad med ett tjockcke & 2 tjocka filtar..
;(

Godnaaaatt! <3

Av Julia - 30 december 2012 22:17

Är typ helt säker nu att jag är sjuk,. Mitt huvud värker, min panna är varm & jag fryser som in i ....


Varför måste jag bli sjuk på nyårsafton? Jag har varit sjuk på julafton, på min födelsedag detta året & nu nyår.   

inte kul ..


Jag ska försöka hålla mig uppe ett tag till men snart får det bli sova, om jag har tur så hjälper kanske sömnen. Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas!


Håll tummarna för mig, då är ni bästare än bästast.   


Men orkar nr med den fruktansvärda huvudvärken så ska ner & ta 2 alvedoner, ville bara uppdatera att jag nt är okej!


Puss från en väldigt besviken, ledsen, sur Julia


Av Julia - 30 december 2012 20:35

Jag mår riktigt dåligt, känns som mitt huvud kmr sprängas & jag fryser jättemkt.

Inte kan jag väl bli sjuk nu?

Får se om jag orkar uppdatera mer,
kraaam <3

Av Julia - 30 december 2012 19:21

Kommer bli en tråkig nyårskväll för oss.

På dagen blir det roligt för då ska vi familjen ha X-boc 360 kinect tävling.

Hade vi förra året också, svinkul!   


På kvällen kommer Thomas & Carola som jag tycker är tråkiga & så, sen deras barn som har slagit sönder mkt av mina saker. Så jag kommer nog sitta vid datorn hela kvällen så det blir nog riktigt bra uppdatering på kvällen som ersättnig för dålig uppdatering på dagen.


Det ända bra med kvällen är efterättan, hihi. Marängsviss, åhhh loooove   


godiset brukar ju också vara ett stort + men nu tar dem hand om det så kmr ju knappast bli något gott, suck.


Sen ska du sova över här, omg. Först så bestämde vi att dem skulle sova här uppe. Jag bah: Kan ni ju glömma. Men nu är det bestämt, dem sover där nere, sköööönt (y)


(menar inget illa mot familjen nu)


Så ni där ute som också kmr ha en tråkig nyårskväll/natt kan bara sitta vid datorn & läsa på.


 



Av Julia - 30 december 2012 18:44

Jag har kanske ganska många nyårslöften men det jag ska fokusera mest på är träningen.

När jag gick på fotbollen hade jag inte särskilt bra koditon tills jag slutade där & satsade på friidrotten. jag kom i väldigt bra form & tränade hårt 3 gånger i veckan.


Torsdagar var styrka då vi tränade magen väldigt mkt & därefter benen & armarna. Tisdagarna var kondition & teknik sen på lördagarna tränade vi 1 timme med allt möjligt & 1:30 timme med att hoppa höjdhopp, stavhopp, häck, kula, längdhopp, spjut & allt möjligt.


För ungefär 1 år sedan orkade jag inte mer .. Mina hälar gjorde för ont & friidrotten hjälpte inte min rygg. Så jag slutade.   


Det är ofta jag ångrar mig, jag saknar vännerna där & träningen. Det var så sjukt jobbiga träningspass & då var jag verkligen i form & orkade typ allt.


Efter jag slutade ångrade jag mig väldigt mkt men gick aldrig tillbaks, nu har jag tappat min form ganska mkt. Har inte så bra kondition längre & tycker det är tråkigt att träna.


Nu har jag bestämt mig för att ta tag i träningen & träna själv.


Så här är träningsapparna jag laddat hem:


 

Ja & Spotify är med för den har jag ju igång när jag tränar.


Sen så har vi ju en stor skog att springa i & träna intervaller, mamma har en mjuk träningsmatta, en träningsboll, vi har en crosstrainer & så kanska jag å någon kompis kan gymma i stan elr jag & mamma.


Också läser jag en blogg, ja jag känner faktiskt henne men det var år sedan Julia & jag träffdes. Ja, hon heter Julia.

Hon tränar varje dag så där kanske jag kan få tag i några tips.


Nu ska jag få tillbaks min kondition, min styrka. ja, i magen behövs det inte .. som situps som vissa tycker är det jobbigaste som finns tycker jag typ är det enklaste som finns.   


Go me go !



Av Julia - 30 december 2012 18:29

Av Julia - 30 december 2012 18:04

När jag sa att det inte skulle bli så bra uppdatering så ljög jag ju inte, haha.

Men att plocka i ordning i rummet gick ganska segt & när vi skulle städa kaninburarna, ush!


Det tog en hel evighet & när vi äntligen skulle lägga in nytt halm i Tuss bur var halmen slut!

Så vi var tvunga att cykla ända ner till Hans-Ola där det vr ganska läskigt för grisarna var helt galna & hoppade mot gallret & dem grisarna är ju nästan lika långa som mig   


Och väldigt tjocka, fast det är ju alla grisar ..


När vi cyklade hem var det sådan motvind att om man tog i allt man orkade rörde man sig 30 cm, wow. Det är ju ungefär 1 km dit, så efter kanske 40-60 minuter var vi hemma,

(vanliga fall brukar det ta 10 min) & det tog ju lång tid för nu var det kallt.


gissa när vi var klara, 15:20, kul .. ute i sp många timmar så nu mår jag inte alls bra.


Känns som mitt huvud ska sprängas & min rygg gör så ont att jag hade velat säga mig ner å skrika.   


Egentligen är det kanske inte så konstigt, jag menar. Har ju kämpat i över 2 veckor nu för att inte bli sjuk, nu blir jag väl det. Men jag vägrar, jag ska minsann vara frisk på nyårsafton.


Så nu lysnnar jag på U smile - Justin Bieber å gör glada miner, seriöst. Det hjälper (y)


 

Av Julia - 30 december 2012 16:03

Känner mig lite sjuk nu, haha.
Så har bäddat nrr mig i soffan & kollar på tv.

Berättar mer senare, puss sålänge ;***

 

                                       

 

Photos on me

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Frågor ?

10 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg sötnosar! ;*
 1 gång i veckan
 lite då, då
 nästan varje dag
 varje dag
 flera gånger om dagen

Kategorier

 

Senaste inläggen

Arkiv

 


Ovido - Quiz & Flashcards