juliias-liv

Alla inlägg under december 2012

Av Julia - 29 december 2012 12:25

Varför måste världen vara så orättvis?

Tycker så synd om dem barnen i Afrika men ändå verkar det som jag inte bryr mig ett dugg.

Medans vi skämmer bort oss med vatten, mat å pengar får dem flesta inte gå i skolan.

Dem får gå mil för att få smutsigt vatten, det vattnet vi använder på en morgon använder en hel familj i 1 vecka i Afrika.


jag skäms ofta över det. Jag åker bil till stan & överallt. Slösar pengar på sådant jag egntligen inte behöver, nvänder el hela tiden medans barn i Afrika dör av svält & ett litet myggbett.


Vi tycker våra problem är så stora för att vi inte får den mobilen elr för vi inte fick den tv:en, elr att vi inte hade råd med den tröjan.

Vi går runt med fina dyra kläder medans barnen i Afrika går runt i gamla, smutsiga trasor.


Så orättvist !   


Jag har redan bestämt att när jag blir äldre & inte bor kvar hemma kommer jag skänka kläder & pengar lite då & då till barnen i Afrika, dem förtjänar ett bättre liv.


 


Men vi tänker ju inte på det. Vi tänker att vi måste ta vara på det livet vi fått & nu har vi födds i ett rikt land & är inte van vid att bry oss om att det finns dem sopm har det så mycket sämre.


Jag tänker ta vara på det livet jag har men ändå alltid tänka & försöka hjälpa andra   




Av Julia - 29 december 2012 12:14

Jag ligger 2:a på topplistan, omg!

Tack,l tack, tack åhh tack. 


  

Jag ligger 2:a för denna veckan som det står där uppe, senaste veckan.

Och inte i besökare du utan i besökare per inlägg.


  

Också ligger jag 12:a för hela denna månaden i besökare per inlägg (y)


Fortsätt så, sprid bloggen till vänner & fortsätt läsa. Skulle betyda mkt.


Stora kramar till ni bästa läsare 


Av Julia - 29 december 2012 00:05

Jag vill bara sova. Är sp trött att jag vet nt ens om jag drömmer detta elr om det är IRL.
Irl I want to sleep!

IRL = in real life, men dem flesta säger att drt betyder: in the real life men då borde det ju stå ITRL. Elr hur?

Men nu tappar jag snart mobilen i huvudet &blandar ihop alla bokstäver.

Godnatt!

Av Julia - 28 december 2012 21:07

Av Julia - 28 december 2012 20:46

Jag har tänkt på att göra bloggen lite bättre för er mina kära läsare.

Jag vet ju inte vad ni vill läsa så jag har gjort en omröstningsruta så ni slipper kommentera så detta  tar liksom 1 sek.


Kramisar till er   





Av Julia - 28 december 2012 19:06

Av Julia - 28 december 2012 16:58

Har kurat ihop mig i baksätet med jackan & min älskade musik.
Klarar mig inte utan min musik :(

Men bloggplatsen har krånglat lite idag så det har kommit ut inlägg utan bilder som jagfixar när jag kmr hem ;)

Av Julia - 28 december 2012 14:06

(Toppen på granen)


 

 

 

                                       

 

Photos on me

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Frågor ?

10 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg sötnosar! ;*
 1 gång i veckan
 lite då, då
 nästan varje dag
 varje dag
 flera gånger om dagen

Kategorier

 

Senaste inläggen

Arkiv

 


Ovido - Quiz & Flashcards