juliias-liv

Alla inlägg under juli 2012

Av Julia - 29 juli 2012 00:30

Hej, hej!   


Gick precis till lägenheten för att borsta tänderna...

Detg var kolsvart ute & ja, LÄSKIGT!

Men skulle bara gå 15 meter typ...

Ändå!?

När vi kom in var det kryp på väggen..   

När Celine borsta tänderna såg det ut som det droppade från taket ner på matten!?

Sen kollade vi lite nogare och såg att det var lite rödaktigt & blött på mattan.., men när vi kollade upp i taket fanns det ingen fläck!


Sen gick vi snabbt ut, såg skuggor om oss & bara skyndade iväg...

Det var riktigt läskigt!

kanke inte låter som det, men...


Aja, ska väl bädda lite nu, sen snacka & fnittra lite   

Också tänkte vi starta morgonen med en film som jag lånat.., ni får se senare..


Puss   



Av Julia - 28 juli 2012 20:34

Hello cutiest!   


Ledsen att jag inte bloggat särskilt mycket idag..   

Menmen...

Nu har jag ju ganska många historier att berätta men jag börjar väl med det som inte var roligt...   


Jag tog en morot från fältet men Alice tog den ifrån mig, doppade den i smutsigt vatten & började gnaga på den!   

Sen kastade hon upp den i trädet...

Då blev jag lite arg och ville att hon skulle hämta en ny, men nejj.. det tänkte hon inte!

Jaaah, jag jagade henne & "slet" i hon...

Men ändå!?   

Sen bröjade hon gråta...!, då blev pappa förbannad på mig och sprutade ner mig med ISKALLTVATTEN, Med stream ("fullt sprut") & det gjorde ju rejält ont!   

Så jag sprang iväg till mitt "hemliga ställe" .... skratta om mig om ni vill, jag bryr mig ändå inte.. det kan vara riktigt bra att ha det...   

Sen efter en stund såg jag pappa cykla runt & leta efter mig + Pontus...

Efter en halvtimme blev det kallt så jag sprang hem.. då hade typ Pontus fixat en "patrull" som skulle leta efter mig!

När jag smög och kollade innan verkade dem ju inte ens bry sig...

Så han fick ju cykla tillbaka och säga till att jag var hemma.

När pappa kom hem hade jag trubbel tänkte jag.. men mamma hade nog sagt till honom för han försökte verkligen att låta snäll...

Visst skäms jag lite men dem måsta faktiskt förstå att dem kan bara inte slå till mig, reta mig & trycka ner mig & tro att jag tar det som ett skämt !   


Idag har varit en nice dag, badat typ hela dan osv.

Sen så gav Affe mig en parfym som han köpt i Bulgarien.   

Aww, Tack sötnos!       


Har hjälpt Celine lite med bloggen..   

Nu sitter vi vid varsin dator, chillar, tjockar oss med popcorn, godis, choklad + en drink gjord av sockerdricka med pigelinglass i..   

& skrattar ihjäl oss.   


Ha det gött, Puss !   



Av Julia - 28 juli 2012 00:13

Hej!   


Hände en ganska rolig sak innan idag.. elr inte direkt rolig,..!   

Aaa, ni får iaf höra historien imorn..   

Har ni haft en bra dag?

Det har jag, typ.

Jag glömde ju visa er det jag köpte innan idag.., det visat jag väl imron också!?   


Gimp gick inte alls bra.   

Jag gav upp..   

Blev ju alldeles yr, fattade ju ingenting!   


Aja, mamma vet typ att jag har en blogg, hon blev lite arg för jag ljugt henne rakt upp i ansiktet.. menmen, hon sa att hon kunde hjälpa mig men ändå inte kolla adressen och bloggen..   

Snällt !   

Gulliga mamma.   


Imorn skulle mamma också hjälpa mig att ladda hem en annan bra app så jag kan göra en header.. Aww <333 :*

Kanske hinner se ett avsnitt till på Glee också...

Sen så skulle jag ju vara med Celine, Alfred & Isac.   

Hoppas verkligen det blir av!


Aja, ha det gött!   

Ska borsta tänderna nu, sen blir det väl att läsa också..     



Puss, Kram   


Av Julia - 27 juli 2012 19:04

Hejsan!   


Tänkte ge er några tips så att man får fin hy...   


1. Tvätta ansiktet noga varje kväll och morgon, om du har börjat få finnar köp då en hudkräm,  blöt ansiktet med ljummet vatten, smörja in dig med krämen noga i hela ansiktet, låt det sitta i någon minut, sen blöter du en liten handuk & torkar av dig krämen.  

2. Ät mycket nyttig mat.. speciellt morötter är riktigt bra för hyn & skyddar mot solen (men överdriv inte, då kan din hy bli orangeaktig!)

3. Drick mycket vatten.

4. Använd alltid solkräm om du ska ut när det är varmt.

5. Dusha helst 3 - 4 gånger i veckan.

6. Ta lite body scrub lite då, då.. det dödar gammal äcklig hud.

7. Ta body lotion efter varje dush.

8. Om du sminkat dig så tvätta av dig allt noga innan du går och lägger dig.. för, sminket är inte bra för huden om den sitter på för länge.


Här är lite tips så du får finare hy, själv är jag inte så duktig på det men jag jobbar på det.   

Ni vet säkert också många andra saker som gör din hy fin, så här fick du lite till!   

Puss   


Av Julia - 27 juli 2012 16:31

Såg så varmt ut så skulle ut och sola, gissa vad?
Då börjar det blåsa kallt...typiskt! ;(
Grrr... :\
Aja, nu sitter jag och chillar vid datorn...
Puss <333

Av Julia - 27 juli 2012 12:04

Påväg till stan med mammis.., blir nog inget direkt att köpa, något litet kanske!? ;)

Har kämpat hela morgonen med att ladda hem Gimp... men nu är det klart, nu ska jag bara klara ut resten... Thihihi, men det verkar annars vara en riktigt toppen sida för att göra olina header till sin blogg! :D
Aja, hörs senare.. ;)
Puss <333

Av Julia - 26 juli 2012 21:40

Bild 1 misslyckades så ska försöka igen...

Av Julia - 26 juli 2012 21:38

Hahaha, vet inte varför!?
2 mackor, lite druvor & en pizzabit + dricka... Little crazy tonight! ;)
Iaf, är klar med naglarna.., inget speciellt.
Kollar på film nu!
HA DET BÄST!
Puss <333

 

                                       

 

Photos on me

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Frågor ?

10 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg sötnosar! ;*
 1 gång i veckan
 lite då, då
 nästan varje dag
 varje dag
 flera gånger om dagen

Kategorier

 

Senaste inläggen

Arkiv

 


Ovido - Quiz & Flashcards